You are currently viewing Sjov Med Solenergi – Forskningens Døgn 2024 i Kgs.Lyngby

Sjov Med Solenergi – Forskningens Døgn 2024 i Kgs.Lyngby

Kom forbi vores Opfinderskole-pavillon, hvor vi skal udføre sjove eksperimenter med lysets energi og lave spændende forsøg.

Vi skal blandt andet lave forsøg med solceller, soldrevne insekter og soldrevne motorer. Derudover skal vi bygge små både og teste dem i vores mobile sø med vores forskellige soldrevne motorer. Og så skal vi snakke om, hvor man benytter solenergi i dag, og hvordan vi endnu bedre kan udnytte og lagre solens energi i fremtiden.

Vi sætter arbejdsborde op fyldt med materialer, limpistoler og andet. Vores medhjælpere fra Opfinderskolen sørger for at guide og svare på spørgsmål.

HVORNÅR: Lørdag 20/4/2024 kl.11:00-15:00

HVOR: Krydset ved Lyngby Hovedgade 39/Klampenborgvej, Kongens Lyngby, 2800

HVEM: 0.-6. klassetrin ca., med følge af voksen

Gratis adgang. Kræver ikke tilmelding.

Arrangementet foregår udendørs i pavilloner – så tjek vejrudsigten og husk varmt (nok) tøj!

Arrangementet er en del af en Forskermarkedsplads med pavilloner, hvor børn og voksne kan gå på opdagelse i de forskellige boder og ‘hands on’-komme helt tæt på forskning inden for flere forskellige spændende områder.

Og se det samlede program for hele ugen:Videnskabsfestival for børn og voksne – Forskningens Døgn i Kgs. Lyngby

Se mere på Forskningens Døgns hjemmeside og læs om de mange andre events i hele landet her : https://forsk.dk/