Hjemmebygget Paddleboard

Super sjovt Stand Up Paddleboard, bygget af 2 gulvisoleringsplader og nogle gamle fodpaneler. Pris ca. 100kr! Se YouTube videoen her, da vi byggede boarded og testede det.

Mælkekarton båden

Bygget af 86 tomme mælkekartoner med skruelåg. Limpistol, og en krydsfiner plade. Motoren er fra en fjernstyret bil, samt et 3,7v batteri. Se YouTube videoen her, da vi byggede båden & testede på Mølleåen

Løbehjul med El-motor

Bygget af et gammel løbehjul, en 120watts motor, 2 x 12volt backup batterier, og en fart-regulator. Se YouTube videoen her, da vi byggede løbehjulet.

Hvordan lærer jeg mine børn at lege selv

FÅ 7 TIPS TIL AT FREMME KREATIVITET HOS BØRN

Vores mission er at forbinde leg, kreativitet og læring sammen i børnehøjde, så børn kommer ud af værelset og væk fra iPad og tv’et, og ud i naturen og bruge deres hænder samt styrke kreativiteten.

Skriv dit navn og e-mail nedenfor, så sender vi de 7 tips direkte til din indbakke – og du vil samtidig høre fra os, når vi har nye tips og tricks til dig og dit barn/børn.

24 volts Ovnen

Opbygget af konstantan-tråd og krydsfiner. Serie-forbind 2 x 12 volts batterier, – så har du en fin lille ovn til camping turen eller fisketuren 🙂 Bager Toasts, pølsebrød, luner boller m.m.

LEGO Grillkylling

Sjov med LEGO klodser, og gearing med tandhjul og LEGO motorer ! 🙂 Se Youtube video her, om hvordan vi grillede en kylling med tandhjul og lego klodser.

El-Hjuldamper motor

El-hjuldamper-motor AddOn på vores mobile tømmerflåde! Inspireret af de gode, gamle hjuldampere med skovlhjul. Bygget af en viskermotor fra en VW Vento, en knallert-kilerem fra en Ciao og et 12Volts batteri. Se Videoklip fra vores 3 timers test-sejlads her.

Segboard Gokart

Et Segboard er sjovt. Her har vi transformeret det til en Mini-El-Gokart. Se videoklip fra vores Segboard Gokart her

Sko-varme

Kolde tæer om vinteren? Ikke her – vi opfinder vores egen 6volts skovarme. Bygget af konstantan tråd, lidt papkasse & en limpistol. Aaahhhh. -9Volt eller mere er i øvrigt No-Go. Så er der grill-striber på fødderne…;-)

Fiskestang med motor

Tjaa, hvorfor ik…? 🙂

Nøddeknækkeren

Lille forsøg omkring tyngdekraft og Newtons love.

2 personers sæbekassebil

En god gammel klassiker – men stadig super sjov! Her har vi bygget den i en 2 personers udgave, og savet benene af et par køkkenstole. Mon ikke der kommer motor m.m. på, når vi får tid en dag 😉

Modul-bygget tømmerflåde, på cykelvogn

Cykel ud til en hyggelig sø, saml tømmerflåden, sejl en tur, cykel hjem igen. Bæreevnen er 400kg ved 3 moduler.

Snobrødspind med motor

Sjov opfindelse til stor glæde for Jonathan som elsker snobrød. Også en sjov ting man kan lave til spejder.

Toast-risteren

Flere forsøg med konstantan-tråd, effekt/varme/volt/ampere/watt beregning.

Fjernstyret piskeris

Pæn langt ude projekt – men alligevel ret sjovt 🙂 Skålen blev placeret ude i haven, og kunne så fjernstyres inde fra sofaen. Så kunne den stå udenfor og svine med flødeskum – vi fik nemlig sat en alt for hurtig motor på….

Soldrevet Sæbeboble-Kanon

Bygget af: 1 computer blæser, 1 solpanel, 2 paprør, gaffatape, sæbevand, & solskin.

Cykellygte styring

2 lygter, én kontakt. Lidt læring omkring serie / parallel forbindelser. -og så er det bare ret praktisk!

Vækkeuret

Vækkeuret ringer, og du roder rundt efter det….dårlig start på morgenen…! Men det har vi heldigvis opfundet en løsning på 🙂 Se videoen her

Batteridrevet Støvsuger

Bygget af en kraftig PC blæser, 12volt batteri, papkasse & en del gaffa-tape

FÅ NYHEDER, TIPS & TRICKS FRA OS DIREKTE I DIN E-MAIL INDBAKKE

Skriv dig op til at få besked direkte i din indbakke, når vi afholder de populære opfindersøndage for børn, afholder events omkring i landet og når vi har nye spændende ting på tapetet.