Opfinderskole

Formålet med opfinderskolen er, at inspirere børn & unge til at tænke kreativt og selvstændigt. At udtænke idéer og afprøve dem i praksis. Og have det sjovt samtidig.

Alt for mange børn & unge sidder passivt på deres værelser med smartphones & Ipads. I timevis. Det er en lidt trist udvikling.

Her på hjemmesiden kan du se nogle af vores mange projekter og opfindelser, og forhåbentlig blive inspireret.

Vi prøver at stable penge & materialer sammen til en rigtig Opfinder Skole / Camp.

Vi arbejder i praksis med strøm, materialer, genbrug, vind/vand & sol energi, lærer om klima & miljø. Om de fysiske love. Og udfordrer dem.

Vi lærer om at koncentrere sig, og lærer at arbejde sig frem mod et mål. Sammen, og på egen hånd.

Udtænke idéer. Forsøger os frem, se ting der lykkedes, og ting der mislykkedes. Så prøver vi bare igen.

Danmark skal i fremtiden leve af kreative, opfindsomme unge. Som tør at kaste sig ud i noget. Og tage selvstændige beslutninger. Som kan reflektere over det de oplever, og reflektere over det de bliver præsenteret for.

Og turde at stille spørgsmål.

Den moderne folkeskolereform består massivt af boglige timer lige fra 1.klasse. Med meget lange skoledage.

Uddannelse er rigtig vigtigt. Men leg, kreativitet og udfoldelse er også vigtige elementer.

Vi skal holde fast i det som vi er rigtig gode til i Danmark – at tænke kreativt og selvstændigt.

At turde selv. Og ville selv. Også selvfølgelig understøttet af solid baggrunds-uddannelse, og integritet med en globaliseret verden.

Bliv inspireret! Støt! Like! Del! Donér!

Velkommen 🙂

Hvordan lærer jeg mine børn at lege selv

FÅ 7 TIPS TIL AT FREMME KREATIVITET HOS BØRN

Vores mission er at forbinde leg, kreativitet og læring sammen i børnehøjde, så børn kommer ud af værelset og væk fra iPad og tv’et, og ud i naturen og bruge deres hænder samt styrke kreativiteten.

Skriv dit navn og e-mail nedenfor, så sender vi de 7 tips direkte til din indbakke – og du vil samtidig høre fra os, når vi har nye tips og tricks til dig og dit barn/børn.