Magnetfiskeri med Opfinderskole

Rudersdal Lilleskole – Magnetfiskeri

Årets første arrangement i Opfinderskole bliver en Magnetfisketur for børnene på Rudersdal Lilleskole.

Efter at Jacob og hans søn Jonathan d. 1. januar havnede på forsiden hos TV2 Lorry med deres fund af en kniv på bunden af Holte sø, der dateres tilbage fra 2. verdenskrig, har der været stor interesse for Magnetfiskeri.

Derfor har Rudersdal Lilleskole booket Opfinderskole til at komme ud og snakke med børnene om Magnetisme, magneter og derefter skal børnene selv prøver kræfter med magnetfiskeri.

Jacob fra Opfinderskole kommer ud og starter med at fortælle børnene om magneternes usynlige kraft, hvor stærke magneter er, hvad de bliver brugt til og hvordan magneter kan bruges til at hjælpe klimaet.

Derefter tager de alle sammen ud til en nærliggende sø og børnene får lov til at prøve magneterne af, med magnetfiskeri.

Har du en skole eller kender du en skole der kunne tænke sig at vi kom ud til et lign. arrangement? – Skriv i kommentarerne, vi vil elske at høre fra dig

jan 21 2020
Expired!