You are currently viewing BYG MED OPFINDERSKOLE OG FORSKNINGENS DØGN 2021

BYG MED OPFINDERSKOLE OG FORSKNINGENS DØGN 2021

Hvis du følger lidt med i vores verden ovre på Facebook, så har du måske set, at vi har skudt vores hidtil største event i gang, nemlig vores store online event i den kommende weekend (den 24 & 25 april 2021).

Eventet er i samarbejde med Forskningens Døgn 2021, og vi har arbejdet hårdt bag kulisserne for, at få skabt de sjoveste og mest kreative events for børn.

Det syntes vi er lykkes rigtig godt, og vi har fået kæmpe opbakning undervejs fra nær og fjern, og ikke mindst et stort skulderklap fra firmaet Haldor Topsøe A/S, som har sponsoreret hele eventets omdrejningspunkt, nemlig vores fantastiske “Opfinderpose”. ( Vi fortæller dig lige om lidt, hvordan DU selv kan få fingrene i en af disse “Opfinderposer” helt gratis, så bliv endelig hængende…)

Vi fik endda en super fin artikel i vores Lokale avis, Det Grønne Område, som vi er meget stolte af

Opfinderskole i Det Grønne Område

Hvis du ikke har fået den læst, så kan du læse den lige her ( på side 31 ) : https://www.e-pages.dk/dgo/1267/

Sådan får du fingrene i vores GRATIS Opfinderpose

Da det pt. ikke er muligt at mødes ude i den virkelige verden, har vi i stedet skabt fire forskellige spændende online events, hvor vi sammen skal bygge 4 forskellige sjove og kreative opfindelser, så i derude stadig kan være kreative og lære sammen – men hver for sig.

Disse online events er skabt på baggrund af en “Opfinderpose”, hvori der ligger materialer til at du/i selv kan bygge disse 4 forskellige opfindelser hjemme i jeres egen stuen, men sammen med os online på vores Facebook side.

Opfinderposen - Forskningens Døgn 2021

Du kan afhente en af disse “Opfinderposer” helt GRATIS i følgende butikker i 2800 Kongens Lyngby:

• Louis Nielsen – Lyngby Hovedgade 15
  • Touché Mode – Jernbane Pladsen 10 (indgangen til Likør Stræde)
  • RetailTech labbet i Lyngby Storcenter på 1. sal – Fra onsdag d. 21. april

Der er begrænset poser, så vent ikke for længe, da det er først til mølle princippet!

Inden i “Opfinderposen” finder du materialer til at bygge en vejrstation, et sjovt familiespil, et spirehus og en minidrage. Mens vi bygger så snakker vi om bla. om vindenergi, miljø og genbrug i børnehøjde, og i kan stille spørgsmål undervejs.

Det bliver så sjovt, og vi glæder os rigtig meget til at byde jer velkommen (online) ind i vores Opfinderværksted.

Det hele foregår som sagt online i den kommende weekend d. 24 & 25 april ovre på vores Facebook side, så husk endelig at hoppe derover og se med når vi skal:

Lørdag d. 24. april kl. 11:00 – BYGGE DIN EGEN VEJRSTATION OG LÆR’ MERE OM VINDENERGI

Lørdag d. 24. april kl. 15:00 – BYGGE ET SJOVT SPIL TIL HELE FAMILIEN AF GENBRUGSMATERIALER

Søndag d. 25. april kl. 11:00 – BYGGE ET SPIREHUS OG LÆR’ HVORDAN DU SELV KAN DYRKE GRØNT I DIN VINDUESKARM

Søndag d. 25. april kl. 15:00 – BYGGE EN MINIDRAGE OG SER HVAD VIND KAN BRUGES TIL

Dette er en del af det samlede program for Forskningens Døgn i Kgs. Lyngby, og hvis du vil læse mere, og se hele programmet så hop herover: https://visitlyngby.dk/event/forskningens-doegn-videnskabsfestival/

Vi glæder os til at se dig, dine børn/børnebørn, når vi sammen, men hver for sig, skal bygge online i weekenden.